Skip to content

Martin Eefting

Social Media Specialist

Niets duurt voort, behalve verandering!

 

Dit is mijn motto voor zowel privé als zakelijk. Tijden veranderen en dit zal altijd zo blijven. Je kunt er wel tegenin gaan, maar winnen doe je het toch niet! Daarom is het voor bedrijven ook belangrijk om met hun tijd mee te gaan. Het digitale tijdperk is al lang geleden begonnen. Als organisatie kun je hier maar beter op inspringen en de vruchten ervan plukken. Doe je dat niet, dan blijf je stilstaan en verlies je het. Immers, je concurrenten doen het wel. Het is daarom niet alleen belangrijk om mee te gaan met het digitale tijdperk, maar nog belangrijker is om up-to-date te blijven van de nieuwste ontwikkelingen.


Zo blijf je je concurrentie voor en verlies je je doelgroep niet uit het oog!

 

Campagnes binnen Social Media Marketing

Vanuit dit oogpunt voer ik vele campagnes uit voor diverse organisaties.

Voorbeelden van organisaties binnen mijn netwerk:

 

  • Melvita Honing
  • CNV Vakbond
  • Hersenstichting
  • NLgroeit
  • Bartiméus Fonds

 

Mijn specialisme binnen Social Media Marketing ligt op het strategisch adverteren binnen de businessmanager van Facebook & Instagram. Vanuit hier bouw ik de campagnes op en voer ik ze uit. De businessmanager van Facebook is een overkoepelend platform voor adverteren op onder andere Facebook & Instagram. Vanuit dit platform is het mogelijk om personen toe te voegen aan bepaalde advertentieaccounts en pagina’s. Je geeft ze hier in bepaalde rollen. Ideaal als je met een team werkt!

Ook is het slim om vooraf een aantal gedefinieerde doelgroepen op te stellen. Deze kun je dan opslaan en voor in de toekomst (her)gebruiken. Handig als je een campagne bouwt en je al een ‘kant-en-klare’ doelgroep binnen handbereik hebt. 

 

Binnen het platform kies je voor verschillende doelgroepen. Denk dan aan: opgeslagen doelgroepen, aangepaste doelgroepen en vergelijkbare doelgroepen.  Iedere doelgroep heeft zijn eigen kenmerken. Waar en wanneer je één van deze doelgroepen gebruikt, is afhankelijk van waar je in de funnel zit met je campagne.

 

Hoe bouw je een campagne op

Je campagne bouw je op aan de hand van 11 verschillende doelstellingen. Ook deze doelstellingen hebben een eigen ‘plek’ in de verschillende fases:

 

  • De funnel begint vaak met een campagne gericht op bereik of naamsbekendheid.
  • Vervolgens neem je een stap in de funnel richting betrokkenheid. Hierin wil je jouw doelgroep specifieker maken.
  • Bij de conversiefase maak je gebruik van doelstellingen, zoals conversies of leads genereren. Hierin richt je je op de relevante doelgroep die je hebt overgehouden om aan deze groep je product en/of dienst te verkopen.

 

Zodra een campagne draait, ben ik heel actief met het monitoren en bijsturen van campagnes. Immers, als je geen aandacht meer geeft aan je campagne, worden de kosten steeds hoger.  Facebook wil dat je actief betrokken blijft bij je ads zodat deze ook altijd relevant blijven voor je doelgroep. 

 

Monitoren

Een voordeel van monitoren is dat je de kosten per resultaat zo laag mogelijk houdt. Vooral door het A/B testen kun je dit goed in de gaten houden. De ‘duurdere’ advertenties of doelgroepen zet je uit, zodat het resterende budget naar de best scorende advertenties gaat. Zo behaal je de meeste resultaten voor het budget en ben je uiterst effectief aan het adverteren.  Als een campagne is beëindigd, is het zaak om de rapportage op te maken en deze te leveren aan de klant. Voor de klant is het fijn om te weten wat de resultaten zijn geweest. In overleg ga ik dan op basis van de statistieken, de doelgroepen en campagne verder door ontwikkelen.

 

Zo werken we steeds verder aan betere campagnes met betere resultaten!

Sales Marketing Group kan je helpen

Kan je meer ondersteuning gebruiken? Neem dan contact met ons op!

Facebook
Twitter
LinkedIn