Skip to content

Tijd

18:00 - 20:00

Datum

15 apr 2021

Locatie

Sales Marketing Group
Ambachtsweg 28, 1271 AM Huizen

Labels

Inspire & Connect

Training: Google Tag Manager

In deze basistraining Google Tag Manager van Leo Verkaik leer je in één avond de mogelijkheden van deze online tool.

Als je een website in de lucht hebt, wil je vaak van alles weten over hoe deze website het doet. Je wilt (marketing) data verzamelen, je wilt onderzoeken, je wilt misschien specifieke data doorsturen naar Facebook of LinkedIn via de bekende pixels…etc. Om dit mogelijk te maken zijn er kleine stukjes code nodig, voor elk ding wat je wilt doen tenminste 1. Dit kan, door jouw webbouwer iedere keer te vragen dit op de site te plaatsen.

Nadeel: naarmate het aantal scripts groeit (en dat doet het) wordt het steeds onoverzichtelijker, je hebt iedere keer de webbouwer nodig, de site kan trager worden …etc. Hier komt Google Tag Manager om de hoek kijken. Dit is een toegankelijke omgeving, waarin alles op het gebied van scripts, tags en pixels overzichtelijk ingesteld en beheerd kunnen worden, terwijl er nog maar 1 script op de site geplaatst hoeft te worden, namelijk die van Google Tag Manager.

De training start met een introductie over de werking van Google Tag Manager, uitleg over de belangrijkste begrippen en hoe je Google Tag Manager kan inzetten voor je eigen marketing activiteiten. De praktijk komt ook aan bod. Je gaat aan de slag met het inrichten van je eigen account in Google Tag Manager zodat je na de training het gebruik de tool meteen kan toepassen.

Je leert:
  • Praktische kennis over Google Tag Manager,
  • Inrichten van je account om via mappenstructuur voor tags en andere triggers een duidelijk overzicht te maken,
  • Implementatie van trackingscodes van Google Ads, Google Analytics, Facebook, LinkedIn via Google Tag Manager,
  • Het meetbaar maken van je website, zoals klik op buttons, links, etc.

Planning

17.00 – 18.00  Ontvangst en broodjesbuffet
18.00 – 21.00
  Google Tag Manager training
21.00 – 21.30  Napraten met medecursisten

De inwendige mens wordt verzorgd met een lekker broodjesbuffet. Ook koffie, thee en fris is volop aanwezig. Tijdens en na de sessie is er tijd om vragen te stellen aan Leo en te connecten met de medecursisten.

Over SMG Academy

De SMG-academy helpt sales en marketing professionals om jouw essentiële kennis en capaciteiten aan de top te krijgen en te houden. Door te leren van trainers die dit zelf dagelijks inzetten. En voor partners bij SMG is er nog een extra korting ook. Maar of je nu (al) partner bent of niet, jouw groei in digitale marketing start hier.

Locatie

De trainingen van de SMG Academy vinden plaats in het pand aan de ambachtsweg 28, 1271 AM in Huizen.

Annulering

Tot 30 dagen voor aanvang van de training is kosteloze uitschrijving en restitutie van het inschrijfgeld door de deelnemer mogelijk. Bij uitschrijving tussen 30 dagen en 7 dagen voor de startdatum van het wordt €75,- in rekening gebracht. Bij uitschrijving door vanaf 7 dagen voor de startdatum wordt 100% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht. Annuleren kan alleen via een e-mail naar: info@salesmarketinggroup.nl.

Indien door omstandigheden een training onverhoopt geen doorgang kan vinden, zal Sales Marketing Group trachten binnen een afzienbare termijn te zorgen voor een vervangende training op een andere datum. Indien dit niet mogelijk is en Sales Marketing Group de training geen doorgang laat vinden zal het inschrijfgeld terugbetaald worden aan de deelnemer. Restitutie van het overeengekomen bedrag vindt tevens plaats indien de deelnemer op de nieuwe datum niet deel kan nemen aan de training.

Vragen?

Voor een antwoord op al je vragen over SMG Academy of andere events van SMG kun je mailen naar info@salesmarketinggroup.nlWe horen graag van je!


Leo Verkaik

Trainer

Leo Verkaik

Leo Verkaik is een data gedreven online marketeer. Leo helpt bedrijven om data om te zetten in begrijpelijke en bruikbare informatie. Hij help organisaties te denken in doelstellingen en deze te vertalen naar KPI’s en targets. Om vervolgens de data en de informatie die daaruit voortkomt zo in te richten dat het dashboard een meetinstrument wordt. Op basis hiervan kunnen dan beslissingen genomen worden en optimalisaties worden uitgevoerd. Want zeker in de online marketing geldt: “meten is weten”!