Labels
Google Analytics 4: het is nu tijd om te starten!
Google Analytics 4
Het wordt de hoogste tijd om te starten met Google Analytics 4 (GA4), gezien de huidige versie Universal Analytics op 1 juli 2023 stopt. GA4 is de nieuwe standaard. Het is niet alleen een nieuwe update of versie, maar een compleet nieuwe meetmethode hoe het verkeer van je website en online marketing inspanningen gemeten wordt. Dit betekent dat je helemaal opnieuw moet beginnen met meten in deze nieuwe versie, want de gegevens kunnen niet omgezet worden. Wil je volgend jaar in GA4 cijfers vergelijken met dezelfde periode in 2022, is het van belang om nu te starten met het verzamelen van data en inzichten in GA4! Hierdoor kun je volgend jaar zonder problemen én met historische data overstappen op GA4
Voor veel bedrijven en organisaties is het nu al van belang om vooruit te kijken. Ga je direct volledig over op GA4 of blijf je nog data verzamelen in zowel de oude als de nieuwe versie? Als je Google Analytics wilt blijven gebruiken, dan is het geen kwestie meer of je GA4 gaat gebruiken, maar wanneer je hiermee gaat beginnen.
In deze webinar behandelt Felipe Google Analytics 4 op hoofdlijnen. Hiermee kun je je in snel tempo een goed beeld vormen van de (on)mogelijkheden en hoe je hier mee kunt starten.
Na het webinar weet je:
Weet je wat de verschillen zijn tussen de huidige (oude) versie van Google Analytics en de nieuwe Google Analytics 4.
Raak je vertrouwd met de nieuwe lay-out en rapportages, zodat je een beter beeld hebt waar je de voor jou benodigde informatie kunt vinden en wat de mogelijkheden zijn binnen GA4.
Weet je hoe je de eerste stappen zet om met GA4 te starten wat parallel loopt naast de huidige Universal Analytics.
Waar je het voor inzet
Alles in online marketing draait om data. Zonder deze inzichten kun je je marketingcampagnes en website niet bij sturen en optimaliseren. Met de inzichten die je uit GA4 haalt kun je je klanten nog beter bedienen en resultaten halen.
Voor wie geschikt?
Deze webinar is geschikt voor iedereen die werkt in online marketing en meer wil weten over de nieuwste versie Google Analytics 4 en hier snel mee wil beginnen.
Praktisch
Meld je aan via Eventbrite.
Datum: 01 juni 2022
Tijd: 20:00-21:00
Vragen?
Mocht je vragen hebben neem dan contact op met ons
Trainer
Felipe Wesbonk
Felipe Wesbonk is sinds het jaar 2000 actief op het gebied van digital marketing en heeft ruime ervaring in uiteenlopende branches (o.a. reis-, uitzend- en bank-/verzekeringsbranche, retail/e-commerce, energie, zakelijke dienstverlening) en uitgebreide kennis in online marketing strategie, e-commerce, SEO, Google Analytics (4) en website-/conversie-optimalisatie, zowel in grote organisaties als het MKB. Hij was ruim 10 jaar in dienst bij Traffic Builders, eerst als consultant analytics & CRO, later als productmanager analytics en digital strateeg. Vanuit zijn eigen bedrijf WebExpertise helpt hij organisaties te groeien in online marketing, als zowel freelancer als trainer/coach. Op zijn website biedt hij ook trainingen Google Analytics 4 aan en lanceert hij begin juni de nieuwe e-learning Google Analytics 4. Verder is hij sinds 2014 actief als docent/examinator. De eerste 5 jaar bij SRM Opleidingen en sinds 2019 geeft hij trainingen in Google Analytics (4), datavisualisatie en conversie-optimalisatie bij diverse opleidingen van Beeckestijn Business School.