Tijd
Datum
Locatie
Labels
Google Analytics 4
Het wordt de hoogste tijd om te starten met Google Analytics 4 (GA4), gezien de huidige versie Universal Analytics op 1 juli 2023 stopt. GA4 is de nieuwe standaard. Het is niet alleen een nieuwe update of versie, maar een compleet nieuwe meetmethode hoe het verkeer van je website en online marketing inspanningen gemeten wordt. Dit betekent dat je helemaal opnieuw moet beginnen met meten in deze nieuwe versie, want de gegevens kunnen niet omgezet worden. Wil je volgend jaar in GA4 cijfers vergelijken met dezelfde periode in 2022, is het van belang om nu te starten met het verzamelen van data en inzichten in GA4! Hierdoor kun je volgend jaar zonder problemen én met historische data overstappen op GA4.
Je gaat tijdens de training aan de slag met je eigen Google Analytics account, van het inrichten van je Google Analytics 4 property tot het maken van rapportages. Na afronding van de training kun je zelf meten waar je bezoekers vandaan komen en wat ze op de website of app doen. Met deze informatie kun je jouw website, app en campagnes beter afstemmen op de behoefte van je bezoekers.
Na de training weet je:
De belangrijkste verschillen tussen Google Analytics 4 en Google Analytics Universal;
Hoe je een Google Analytics 4 property inricht;
Hoe je gebeurtenissen voor GA4 aan maakt;
Waar je welke rapporten vindt en hoe je zelf aangepaste rapporten maakt.
Waar je het voor inzet
Alles in online marketing draait om data. Zonder deze inzichten kun je je marketingcampagnes en website niet bij sturen en optimaliseren. Met de inzichten die je uit GA4 haalt kun je je klanten nog beter bedienen en resultaten halen.
Voor wie geschikt?
Deze training is geschikt voor iedereen die werkt in online marketing en praktijkgericht aan de slag wil met Google Analytics 4, zodat je weet hoe je GA4 inricht en kan beginnen met het verzamelen van data en inzichten in GA4.
Praktisch
Meld je aan via Eventbrite.
Datum: 7 september 2022
Tijd: 09:30-16:30
Vragen?
Mocht je vragen hebben neem dan contact op met info@salesmarketinggroup.nl
Tot dan!
Trainer
Felipe Wesbonk
Felipe Wesbonk is sinds het jaar 2000 actief op het gebied van digital marketing en heeft ruime ervaring in uiteenlopende branches (o.a. reis-, uitzend- en bank-/verzekeringsbranche, retail/e-commerce, energie, zakelijke dienstverlening) en uitgebreide kennis in online marketing strategie, e-commerce, SEO, Google Analytics (4) en website-/conversie-optimalisatie, zowel in grote organisaties als het MKB. Hij was ruim 10 jaar in dienst bij Traffic Builders, eerst als consultant analytics & CRO, later als productmanager analytics en digital strateeg. Vanuit zijn eigen bedrijf WebExpertise helpt hij organisaties te groeien in online marketing, als zowel freelancer als trainer/coach. Op zijn website biedt hij ook trainingen Google Analytics 4 aan en lanceert hij begin juni de nieuwe e-learning Google Analytics 4. Verder is hij sinds 2014 actief als docent/examinator. De eerste 5 jaar bij SRM Opleidingen en sinds 2019 geeft hij trainingen in Google Analytics (4), datavisualisatie en conversie-optimalisatie bij diverse opleidingen van Beeckestijn Business School.