Skip to content

Tijd

20:00 - 21:00

Datum

23 jun 2021

Locatie

Digitaal

Labels

Inspire & Connect

Bereid je merk voor op social commerce

Ontwikkel een strategie om shoppen op social media optimaal in te zetten voor je product-markt combinaties

Shoppen op social media is in opkomst. In China heeft ‘social commerce’ inmiddels al een marktaandeel van 11% en naar verwachting zal de populariteit hiervan ook in Nederland flink gaan toenemen. Deze nieuwe dimensie binnen ecommerce biedt merken en retailers volop kansen om hun online verkoopactiviteiten uit te breiden. Om zo succesvol mogelijk in te kunnen spelen op social commerce is een goede voorbereiding essentieel.

Tijdens deze webinar zoomen we verder in op alle mogelijkheden en kansen van social commerce. Je leert wat deze trend exact inhoudt en wat je er in de (nabije) toekomst van kunt verwachten. Daarnaast bespreken we de mogelijke impact van social commerce op je huidige retailstrategie en hoe je ervoor zorgt dat je strategie blijft aansluiten op veranderende verwachtingen en behoeften van de klant.

Zo verloopt het webinar:
  • Introductie
  • Wie zijn wij? 
  • Social Commerce; wat is het precies? 
  • Social commerce op de verschillende platformen 
  • Hoe bereid ik me voor op de toekomst?
  • Use cases
  • Q & A
Resultaten van het webinar

Na het webinar weet je:

  • Hoe groot de shift naar social commerce is en wordt 
  • Welke rol social in de toekomst gaat vervullen binnen de commerce wereld
  • Welke mogelijkheden met betrekking tot social shopping de verschillende platformen (gaan) bieden
  • Hoe je, je als retailer of merk nu al kunt voorbereiden op deze shift
  • Het ontwikkelen van een strategie om social commerce optimaal in te zetten voor je product-markt combinaties
Voor wie is dit webinar geschikt?

Social Commerce is voor retail- en commerce organisaties een buitengewoon interessante ontwikkeling. Voor iedereen die producten verkoopt aan consumenten biedt social shopping mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de mode- en voedselbranche waar shopping via social platformen erg relevant voor kan zijn. Als je werkzaam bent in de B2C, zeker in een marketing functie, dan is deze webinar een aanrader als waardevolle kennismaking met social commerce.

Praktisch

Meld je aan via Eventbrite. Je zult van ons een url ontvangen waarmee je het deze Inspire & Connect LIVE kan volgen. 

Datum: 23 juni 2021
Tijd: 20.00-21.00

Vragen?

Voor een antwoord op al je vragen over  SMG Academy of andere events van SMG kun je mailen naar info@salesmarketinggroup.nl.
We horen graag van je!


Thijs Wolbers

Trainer

Thijs Wolbers

Als director of quality & innovation bij Adwise is Thijs verantwoordelijk voor het verbeteren en doorontwikkelen van producten en diensten binnen Adwise. Samen met alle leaders van de diverse vakgebieden is hij al 12 jaar lang constant op zoek naar trends en technologie die het speelveld kunnen veranderen. Zo zorgt hij ervoor dat nieuwe ontwikkelingen binnen digital marketing razendsnel worden gesignaleerd en zowel intern als voor klanten kunnen worden toegepast.

Andere trainers

Milou Grunder
Milou Grunder

Als Head of Social is Milou bij Adwise verantwoordelijk voor de visie op en innovaties binnen het vakgebied social media. Vanuit haar expertise op het gebied van strategieën en creatieve concepten, adviseert ze al jarenlang klanten over de inzet van social media. Het is haar passie om social ontwikkelingen gelijk toe te passen voor haar opdrachtgevers. Zo zet ze al jarenlang klanten op voorsprong met innoverende cases waarbij wordt ingespeeld op de laatste ontwikkelingen binnen social media.