Een andere partner helpen aan een opdracht is niet alleen leuk omdat je elkaar helpt, ook ontvang je 10% aanbreng fee over alle gefactureerde omzet op deze opdracht. Er waren wat vragen rondom deze aanbreng fee, om deze voor iedereen op te helderen heeft er een verduidelijkende brainstormsessie plaatsgevonden. Tijdens deze sessie waren de SMG-partners aanwezig en zijn we tot mooie conclusies gekomen!

Antwoord op de hoofdvraag “wat is aanbrengen” en meer lees je hieronder.

“Wat is (warm) aanbrengen?”
Aanbrengen is een partner warm introduceren bij de opdrachtgever. Je hebt recht op een aanbrengfee wanneer je iemand warm hebt geïntroduceerd bij de opdrachtgever. Een partner heeft iemand warm aangedragen wanneer de opdrachtgever en opdrachtnemer beide weten dat de opdracht gevallen is door de aanbrenger.

“Op LinkedIn zie ik alle opdrachten voorbijkomen, hetzij direct, hetzij een paar dagen later.”
Nee, je kan nooit alle opdrachten voorbij zien komen. Daarom is het fijn als anderen binnen het netwerk dit zien en dan in de groep delen. Om een aanbreng fee te ontvangen, dient er dan bij interesse warm aangebracht te worden.

“Als een partner een opdracht via een recruiter deelt, dan zie ik dat niet als een opdracht aanbrengen”
Voorgesteld worden bij een recruiter voor een specifieke opdracht is altijd fijn. Je kan niet altijd top of mind zijn biij iedereen. Zolang de opdracht warm aangebracht is dan is dit een voordeel voor alle partijen en kan je hiervoor een aanbrengfee verwachten.

“Recruiters beslissen meestal voor een bepaalde deadline, snel reageren is noodzakelijk”
Overwegend werd hier met ja geantwoord. Dit is een beetje afhankelijk van het soort opdracht.

“Via WhatsApp een opdracht delen = iemand aanbrengen”
Iedere aanbreng moet warm worden aangebracht. Definitie warm aanbrengen is reeds besproken.

“Als ik een recruiter deze week heb gesproken en ik top of mind.”
Nee, dit kan tegenvallen, er zijn meerdere voorbeelden gegeven waarin blijkt dat dit niet het geval is. Zelfs 24 uur later kan je vergeten zijn.  We zijn natuurlijk niet de enige die kopjes koffie drinken met recruiters. Een goede eerste indruk en regelmatig van je laten horen is daarom belangrijk.

“Als ik een opdracht deel, heb ik er vertrouwen in dat de partners de opdrachten toekennen aan de aanbrenger.”
Overtuigend ja als antwoord. Fijn dat we samenwerken als groep op een basis van vertrouwen!

“Hoe weet ik wie beschikbaar is of interesse heeft in de door mij gesignaleerde opdracht?”
Om te weten wie er interesse heeft in een door jou gesignaleerde opdracht kan je andere partners hierop attenderen, bijvoorbeeld in de opdrachten Whatsapp groep. Wanneer er interesse getoond is, stel je de partner in kwestie voor aan de opdrachtgever. Zo is het voor alle partijen duidelijk dat je iemand aangedragen!

Heb je nog vragen over de aanbrengfee? Stel ze gerust!
Neem contact op met Lianne of Immelda.

Veel plezier met aanbrengen!

Immelda Oord

De partners van SMG zijn mijn grootste inspiratie en trots! Stuk voor stuk professionals waar ik dagelijks contact mee mag hebben. Zo leer ik hoe SMG de partners nog beter kan helpen. Met elkaar zorgen we ervoor dat iedereen voorzien is van opdrachten, kennis en een kwalitatief professioneel netwerk.

Nieuwste blogs en evenementen

Immelda Oord

Author Immelda Oord

Dit is een korte biografietekst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum erat metus, eget faucibus orci varius non. Maecenas nec consequat ex, sit amet vulputate nisl.

More posts by Immelda Oord

Laat een bericht achter