
Interim Sales Professional
Inzetbaar als:
- Business Developer
- Key Accountmanager
- Sales Coach
- Sales Manager
- Sales & Marketing Consultant
Relevante opleidingen:
- Strategisch accountmanager
Je kunt bij mij terecht voor:
- vergroten van marktdruk
- Behalen van targets
- Introductie van nieuw(e) dienst, of product
- Rendementsverhoging bij beursactiviteiten
- Ontzorgen van de ondernemer
- Telefonische leadgeneratie, cold calling
- Vergroten van omzet bij bestaande relaties
Waarom houd je van verkopen?
Ik houd ervan effectief te luisteren. Daarnaast voelt verkopen voor mij als schaken: Je moet steeds een paar stappen vooruit denken. En uiteindelijk goed aanvoelen, wanneer je de laatste zet kan maken door te vragen om de order!
Als kind was ik al gefascineerd door het verkopen. Ik verkocht altijd wel iets. Als ik bijvoorbeeld ging skateboarden en daar weer klaar mee was, dan verkocht ik mijn skateboard. In de vriendenkring van mijn familie zat iemand die verkoper was en ik zag hem als mijn grote voorbeeld. Ik dacht: ‘Zo wil ik ook zijn!’
Wat is jouw toegevoegde waarde?
Mijn kracht ligt in het leggen van contacten en het bouwen aan relaties. Elke gelegenheid om het netwerk te vergroten pak ik met beide handen aan.
Daarnaast, weet ik hoe belangrijk het is om de (latente) behoeften van de klant te achterhalen. Deze zijn vaak te herleiden naar persoonlijke drijfveren en specifieke bedrijfsdoelstellingen. Ik heb de ervaring dat een gesprek waarin deze (latente) behoeften wel worden benoemd echt veel meer verkoopkansen biedt.
Waar ben je trots op?
Ik ben vooral trots op een heel mooi project bij Elsevier. Het potentieel voor de organisatie werd niet goed benut. Ik zag dit in en heb de fundamenten opnieuw opgebouwd. Dat deed ik niet alleen, want zonder de medewerking van de mensen daar, was het nooit gelukt. Toch voelt het wel als een succesmoment, omdat ik buiten de bestaande kaders ben gaan netwerken. Zo vonden de mensen me sneller en werden er meer kansen benut.

Zijn er ‘branches’ waar je veel kennis van hebt?
Mijn ervaring is divers. Ik kan het MKB van dienst zijn. Maar ook bij grote(re) organisaties zoals: Heineken, Beslist.nl en Reed Business Information (Elsevier) heb ik mogen bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen.
Daarnaast weet ik behoorlijk de weg in medialand.