19 juni stond Inspire & Connect helemaal in het teken van e-mailmarketing. Er kwamen in totaal 48 marketeers, freelancers en ondernemers naar deze avond. Een terugblik van deze zeer succesvolle avond!

Een warm welkom

De Inspire & Connect vond plaats in het kantoor van e-Village. Een zeer passende locatie, gezien e-Village de marktleider op het gebied van e-mailmarketing is. En wat voelden we ons welkom. Het eten was prima geregeld, met volop keus. Door de centrale ligging nabij Zeist kwamen mensen uit alle hoeken van het land om aanwezig te zijn. In de zaal kreeg iedereen de tijd om een pitch te geven.

3,5 miljard e-mails per jaar

Sjuul van der Leeuw, CEO van e-Village, liet ons weten hoe het programma er voor de avond uit zou zien. e-Village heeft al ruim 19 jaar ervaring op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De ontwikkelingen worden nauwkeurig in de gaten gehouden. Sjuul vertelde hoe er jaarlijks meer dan 3,5 miljard e-mails worden verzonden via Cling, de software van e-Village.

ceo E-Village
“We versturen jaarlijks 17K campagnes per jaar en doen dit voor bedrijven als Albelli, Bol en Transavia.”

E-mail personalisatie voor omnichannel retailers

Kevin Ruhe is partner van Sales Marketing Group en e-mailmarketeer bij o.a. Gamma en Beter Bed. Hij is genomineerd voor  E-mail Professional of The Year 2019. Hij vertelde hij hoe de meeste e-mails niet relevant genoeg zijn of een verkeerde timing hebben. Door middel van praktische voorbeelden liet hij zien hoe je dan wél een succesvolle e-mailcampagne kunt oprichten.

freelance email marketeer
“Jaarlijks worden er 293 miljard mails verstuurd.”

De toekomst van e-mailmarketing

Mike Kemperman is e-mailmarketeer bij e-Village. Hij liet ons zien dat e-mailmarketing nog steeds als belangrijkste marketingkanaal wordt gezien. Het helpt met het genereren van meer traffic en omzet. In de Email Benchmark van 2019 is meer informatie te vinden.

Ook vertelde Mike welke kant e-mailmarketing op zal gaan en werden er voorbeelden gegeven zoals voice search en dynamisch aan te passen content.

freelance email marketing netwerk event
“Als je emoticons gebruikt, dan worden die zo voorgelezen door je voice assistant.”

Zichtbare kracht van het nudge effect

Ferry Willeijns vertelde alles over de e-mails die niet geopend worden. Tegenwoordig krijgen we zo veel mails, dat veel berichten ongeopend blijven. Hij liet zien hoe bedrijven flinke stijgingen zien in de omzet op de dag dat er een mail wordt verzonden. De omzet stijgt ook wanneer de e-mails niet worden geopend. Dit heeft alles te maken met het nudge effect.

Inspire en connect
“Een geopende e-mail is niet direct een succes.”

Naborrelen

Na afloop was er volop de ruimte om na te borrelen en elkaar beter te leren kennen. We kunnen met recht zeggen dat het opnieuw een zeer geslaagde Inspire & Connect was.

Ook eens aanwezig zijn? Onze volgende Inspire & Connect is op 10 juli en helemaal gratis. Meld je wel op tijd aan, want de plaatsen zijn beperkt.

Recente posts

freelance marketing event toeschouwers
Evenement

5 september | Inspire & Connect! | Speciaal voor Startende Freelancers

17:00 - 21:00 Inspire & Connect: Kickstart je freelance carrière   Donderdag 5 september is…
Patricia Sonius - Kruiniger smg ster Inspire & Connect oktober
Evenement

2 oktober | Inspire & Connect! | Adverteren anno 2020 bij STER

18:00 - 21:00 Op woensdat 2 oktober, een dik jaar naar de invoering van de…
Blog

In 4 stappen jouw elevator pitch

Bij veel netwerkevents wordt gevraagd om een elevator pitch te geven. Ook wanneer je iemand…
geld inkomen groei zzp
Blog

KVK Onderzoek ‘Groeiambities en -belemmeringen van zzp en klein-mkb’

De zware tijden van de financiële crisis beginnen steeds verder achter ons te liggen. Dat…
Immelda Oord

Author Immelda Oord

Dit is een korte biografietekst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum erat metus, eget faucibus orci varius non. Maecenas nec consequat ex, sit amet vulputate nisl.

More posts by Immelda Oord

Laat een bericht achter