De bezoekers van Inspire & Connect werden getrakteerd op maar liefst drie lezingen én een stralende avondzon. Er kwamen meer dan zestig mensen op het event af. Wat hebben we geleerd tijdens deze netwerkavond? En wat vonden de bezoekers ervan? Lees het in onze terugblik.

62 LinkedIn-tips in 60 minuten

62 LinkedIn-tips in 60 minuten? Je denkt vast: dat is onmogelijk! Niet als je Dolf Kos heet. Dolf besteedt dagelijks minstens twee tot drie uur aan LinkedIn en weet precies hoe je er het optimale uit kunt halen. Zijn tips werden toegelicht met heldere voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal van de genoemde tips:

  • Hoe je door recruiters beter gevonden wordt
  • Belangrijke punten voor een compleet functieprofiel;
  • Hoe en waarom je  docent in je vakgebied kan worden;
  • Hoe je opdrachtgevers en klanten vraagt een referentie te schrijven.

Dolf benadrukte daarbij het belang van het persoonlijke contact. Zorg dat je authentiek blijft en doe wat bij jou past. Er is niet altijd een harde waarheid. De tips waren vooral gericht op het connecten met recruiters en Dolf vertelde ook hoe je buiten LinkedIn freelance-opdrachten kunt vinden.

Heb je de training gemiste en wil jij weten hoe je dat moet doen? De training wordt ieder kwartaal herhaald. Kom dus gerust eens langs! Volg ons op Facebook, zodat je een automatische melding krijgt en de volgende training niet mist.

Lekker eten in de zon

De Inspire & Connect combineert informatieve lezingen met een laagdrempelige vorm van netwerken. Tijdens een hapje eten leerden ondernemers elkaar beter kennen. Dit keer kon dat lekker in de zon of binnen, maar net wat de voorkeur had.

Met meer dan zestig aanwezige mensen, was het een gevarieerde club. Er waren onder meer aangesloten partners van SMG, marketeers, SEO experts, tekstschrijvers, bedrijfseigenaren en recruiters.

“Dit gaf me motivatie. Ik vond de avond erg inspirerend.”  Joeri Ruijgrok, bezoeker

 

The Missing Link – hoe je met unieke telefoonnummers conversies kunt meten

Patrick Roebersen is de salesmanager van het bedrijf AdCalls. Het bedrijf maakt door middel van unieke telefoonnummers inzichtelijk hoe veel conversie er via de telefoon plaatsvindt.

Door een uniek telefoonnummer te koppelen aan een campagne, kun je meten of mensen eerder bellen of er juist voor kiezen om een formulier in te vullen. De resultaten zijn veelal verrassend. Campagnes die het niet goed lijken te doen, leveren juist een hogere conversie op via de telefoon. Er zijn immers talloze situaties te bedenken waarbij mensen eerder de telefoon pakken om te bellen. Dat kan bijvoorbeeld als er nog aanvullende vragen zijn of wanneer persoonlijk advies van groot belang is.

Dit wordt allemaal gedaan met een javascript. Het kost je dus niet veel moeite om de technologie te implementeren, maar het zorgt voor bijzondere resultaten. Roebersen geeft aan dat het slim is te beginnen met het meten van bestaande campagnes.

Patrick maakte er een interactief verhaal van. Met filmpjes gaf hij de gasten de nodige informatie over het product en daarnaast nam hij ruim de tijd om vragen te beantwoorden. Ook toonde hij een case, waaruit bleek dat de gemiddelde orderwaarde via de telefoon 289 procent hoger lag dan via e-commerce.

Een goede reden om ons niet alleen op de online wereld te richten. Er valt immers voor veel bedrijven nog winst te behalen door je telefoonnummer ook te melden en te meten wat dit dan precies doet.

“Ik vond de lezingen vernieuwend en divers.”   Maaike Klijberg, bezoeker

Gamificiation – hoe je met minigames een groot publiek bereikt

Rogier Croes van Touchscreen Marketing nam ons mee in de wereld van minigames. Hij gaf ons een prachtig voorbeeld van de tankstations. Een vriendelijke dame bij de kassa vraagt of je twee chocoladerepen voor 1,50 euro wil. Voor de meeste mensen is dit niet echt interessant. Hoe kun je er nou voor zorgen dat mensen wél ingaan op de aanbieding?

Touchscreen Marketing koos voor een interactie die mensen niet snel vergeten. Namelijk met een Rad van Fortuin. Door middel van een interactief touchscreen spel, kunnen mensen een prijs winnen.

Het zag er als volgt uit:

  • 5 procent kreeg een gratis reep chocolade;
  • 5 procent won niks;
  • 90 procent kreeg een aanbieding te zien: twee chocoladerepen voor 1,50 euro.

Door er een spelelement aan toe te voegen, was er een stijging in de omzet van maar liefst 20 procent.

Croes liet nog meer interessante cases zien. Zo zagen we hoe er speciale interactieve zuilen in supermarkten zijn geplaatst, waar mensen letterlijk voor in de rij staan om een spelletje te spelen. Het hele verhaal werd met veel enthousiasme en humor gebracht, waardoor de groep een helder beeld kreeg van de talloze mogelijkheden.

“Inspire & Connect is laagdrempelig en authentiek.”   Sandra Huisman, bezoeker

Naborrelen

Na drie fantastische lezingen was er voldoende ruimte om lekker na te borrelen en elkaar te spreken. Er werden ideeën gewisseld en nieuwe connecties gemaakt.

Ook ervaren?

Ben jij nieuwsgierig geworden naar onze Inspire & Connect avonden? Kom dan ook eens langs! Iedere maand komen we met interessante lezingen en bieden we voldoende mogelijkheid om je netwerk uit te breiden. Bekijk onze events of neem contact op voor meer informatie.

Recente posts

btw voordeel tips
Blog

Tips voor btw voordeel

Oktober aangifte - tips voor btw voordeel Eind van deze maand is het weer zo…
Evenement

6 november | Inspire & Connect

18:00 - 22:00 Tijdens deze Inspire & Connect gaan we het helemaal anders doen. Op…
de nieuwe KOR
Blog

Deelnemen aan de nieuwe KOR?

Per 1 januari verandert de kleine ondernemersregeling, ook wel bekend als de KOR. Wil je…
Evenement

10 december | Performance Marketing Event 2019

17:00 - ... Performance Marketing Event Ben jij als gedreven marketeer altijd op zoek naar…
Immelda Oord

Author Immelda Oord

Dit is een korte biografietekst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum erat metus, eget faucibus orci varius non. Maecenas nec consequat ex, sit amet vulputate nisl.

More posts by Immelda Oord

Laat een bericht achter