Kevin Ruhe

 Kevin Ruhe

E-mail & CRM Marketeer

Inzetbaar als:

  • E-mail marketeer
  • CRM marketeer
  • Marketing automation specialist
  • E-mail campagne specialist
  • Product manager e-mail
  • E-mail marketing consultant

Locatie: Op locatie, vanuit huis en in heel Nederland

Beschikbaarheid: 40 uur per week

Als e-mail en CRM marketeer kun je bij mij terecht voor:

  • Strategisch e-mail marketing advies
  • Operationele e-mail marketing ondersteuning
  • E-mail campagne advies, ontwerp en ontwikkeling
  • Implementatie e-mail marketing / marketing automation tooling advies
  • E-mail marketing advies / training
  • A/B testplan coördinatie en uitvoering
  • Customer Data Platform implementatie trajecten
  • Inwerktrajecten
  • E-mail marketing coördinatie / projectmanagement

Certificaten & Diploma’s

  • Clang gecertificeerd
  • Spotler gecertificeerd
  • Copernica gecertificeerd
  • Mailchimp gecertificeerd
  • Squeezely gecertificeerd

Commissielid e-mail van de DDMA

Na mijn nominatie voor ‘e-mail professional of the year’ ben ik gevraagd om deel te nemen als commissielid in de ‘commissie e-mail van de DDMA’ (branche vereniging voor data driven marketing). Vanuit deze rol help ik onder andere mee aan de organisatie van de ‘E-mail Summit’, het grootste onafhankelijke e-mail marketing event in Nederland.

Persoonlijk verhaal

Vanuit mijn opleiding toegepaste psychologie ben ik doorgestroomd naar de marketing. Niet de meest standaard route, maar wel één die mij zeker een ander pakket aan inzichten heeft verschaft dan veel collega-marketeers. Marketing, – als het beïnvloeden van de keuzes van de klant – is in het huidige marketinglandschap doorweven met kennis over de menselijk psyche.

Na mijn opleiding startte ik mijn eerste baan bij een marketing intelligence bureau in Amstelveen. Daar heb ik kunnen proeven aan verschillende disciplines zoals CRM implementaties, dashboard ontwikkeling en e-mail marketing. Al snel ontwikkelde ik een enorme passie voor e-mail marketing. Het fascineerde mij om te zien hoe het e-mail kanaal benut kan worden voor persoonlijke en relevante communicatie richting (potentiële) klanten. Daarnaast zijn technieken zoals A/B testen en de wetenschap dat je met de uitkomsten actief het gedrag van de ontvangers kan beïnvloeden enorm boeiend.

Mijn geluk was dat ik mij in aanvang aan de bureauzijde, zowel op technisch, als op strategisch vlak kon ontwikkelen. Vervolgens ben ik van de bureauzijde naar de klantzijde gegaan; bij Beter Bed mocht ik als E-mail Marketeer de volledige e-mail marketing strategie ontwikkelen en uitvoeren.
Zeg maar gerust: ‘’van vrijwel niets tot een volwaardig e-mail marketing kanaal’’. Deze strategie wierp duidelijk zijn vruchten af, er ontwikkelde zich een duidelijke stijging in zowel traffic, als inkomsten uit het e-mail kanaal.

Dit mooie resultaat heeft er mede toe geleid dat ik genomineerd werd voor de DDMA ‘email professional of the year’ award. Sindsdien ben ik alleen maar meer bevlogen om het allerbeste uit e-mail marketing te halen en daar zet ik mij dagelijks met veel passie voor in bij mijn opdrachtgevers.

Jouw toegevoegde waarde

‘’Ik kan bedrijven zowel strategisch, als operationeel ondersteunen, of wanneer de rol daarom vraagt de leiding nemen. Het is mijn werkwijze om te denken in oplossingen en die aan te dragen.”
Voor klanten is het vaak prettig, dat mijn skill set zowel strategische als operationele vaardigheden bevat. Met deze expertise kan ik mijn klanten degelijk adviseren bij het bepalen van de strategie en heb ik vervolgens ook de technische kennis om die strategie (desgewenst) zelf tot uitvoering te brengen.

Daarnaast ben ik erg data gedreven, dat maakt het makkelijker om kansen in kaart te brengen. En vervolgens inzichtelijk te maken waar het (bedrijfseconomisch) verantwoord is om budget vrij te maken voor e-mail marketing. Op deze wijze goed converterende e-mail campagnes opzetten geeft veel tevredenheid bij mijn opdrachtgevers.

Kevin is:

  • Analytisch
  • Data-gedreven
  • Strategisch
  • Pragmatisch
  • Resultaatgericht
  • Teamgericht
  • Klantgericht

Quote:
“Ik ben pas tevreden als mijn klanten dat ook zijn!”

Recente berichten van

Sales Marketing Group

Dolf Kos - LinkedIn Training
Eerdere evenementen

5 augustus| Inspire & Connect LIVE: LinkedIn training

20:00 - 21:00 Leer hoe jij je online zichtbaarheid kunt vergroten met LinkedIn LinkedIn biedt…
Google Data Studio
Eerdere evenementen

10 augustus | Webinar: Google Data Studio

20:00 - 21:00 Maak van je data overzichtelijke rapportages met Google Data Studio Google Data…
SMG Academy Teaser

24 augustus | Webinar: Sales Training voor Freelancers

20:00 - 21:00 Ontwikkel jouw skills op sales gebied. Als freelancer ben je natuurlijk ontzettend…
Inspire & Connect (online)

26 augustus | Inspire & Connect LIVE: Laat LinkedIn voor je werken!

20:00 - 21:00 Meer opdrachten & zichtbaarheid door een eigen en authentieke aanpak op LinkedIn…

Op zoek naar een Online Marketeer?

Sales Marketing Group koppelt je aan de allerbeste freelancers.