Joost de Poorter Digital Marketing Specialist

Joost de Poorter

Digital Marketing Specialist

 

Inzetbaar als:

  • Online Marketeer
  • Content Strateeg
  • SEO Specialist & Marketeer
  • E-mail Marketeer
  • Digital Marketing Specialist

Locatie: Op locatie, vanuit huis, en in heel Nederland

Beschikbaarheid: 32-40 uur per week

Als Digital Marketing Specialist kun je bij mij o.a. terecht voor:

  • Opbouw van webshop, of website
  • Professionalisering van (e-mail) marketing
  • SEO strategie en implementatie
  • Implementatie nieuwe huisstijl

Software kennis

  • Google Services: Analytics, Search Console, My Business, Pagespeed Insights, Adwords
  • WooCommerce
  • Adobe Photoshop
  • CMS: WordPress, Drupal Sharepoint, Joomla
  • E-mail: Tripolis Dialogue, MailChimp, YMLP, Silverpop
  • SEO-tooling: MOZ, SEMrush, Majestic

Persoonlijk verhaal

Vanuit een enthousiaste resultaatgerichte houding heb ik er veel plezier in om mij nieuwe situaties snel eigen te maken. Ik sta graag aan het begin van verandering en houd ervan om structuur aan te brengen.

De klant staat voor mij absoluut centraal. Hoe simpel het ook lijkt, ik merk regelmatig dat bedrijven toch onvoldoende oog hebben om te doen wat goed is voor de klant. Vooral daar waar het aankomt op online dienstverlening en communicatie, blijf ik mij altijd de vraag stellen: ‘Hoe wordt de klant hier blij van?’ Is de conclusie dat de klant er niets mee opschiet, dan durf ik mijn opdrachtgever ook een ‘nee’ te verkopen. Zo heb ik eens een chatfunctie op de website van het bedrijf waar ik voor werkte afgeraden, simpelweg omdat de resources ontbraken om de chat te beantwoorden.

Anderzijds wil ik graag veranderen en processen aanpakken wanneer de situatie erom vraagt. Ik vind het fantastisch om dromen tot werkelijkheid te brengen. Een ‘growth mindset’ noem ik dat.

Een van mijn mooiste momenten bij een klant

Ik had bij een klant een redelijk op zichzelf staand project gedaan. Daarna vroegen ze mij of ik nog wat langer wilde blijven om verschillende taken op te pakken. Met de inmiddels opgedane kennis van de markt kon ik productpagina’s redigeren en optimaliseren voor de zoekmachines. Een ‘Call To Action’ ontbrak nog en die heb ik toegevoegd. Daarna heb ik het Google Adwords Account geoptimaliseerd. Deze optimalisaties en de inmiddels sterk verbeterde landingspagina’s resulteerden in een 35% hogere CTR, en een 22% lagere CPC ten opzichte van de periode ervoor!

Joost is:

  • Cijfermatig sterk
  • Creatief met tekst
  • Scherp op proces en organisatie
  • In staat om buiten de vaste kaders een klantgerichte oplossing te vinden

Quote:
“Er zijn geen eilandjes. Alles is altijd overal met elkaar verbonden.”

Recente berichten van

Sales Marketing Group

Dolf Kos - LinkedIn Training
Eerdere evenementen

5 augustus| Inspire & Connect LIVE: LinkedIn training

20:00 - 21:00 Leer hoe jij je online zichtbaarheid kunt vergroten met LinkedIn LinkedIn biedt…
Google Data Studio
Eerdere evenementen

10 augustus | Webinar: Google Data Studio

20:00 - 21:00 Maak van je data overzichtelijke rapportages met Google Data Studio Google Data…
SMG Academy Teaser

24 augustus | Webinar: Sales Training voor Freelancers

20:00 - 21:00 Ontwikkel jouw skills op sales gebied. Als freelancer ben je natuurlijk ontzettend…
Inspire & Connect (online)

26 augustus | Inspire & Connect LIVE: Laat LinkedIn voor je werken!

20:00 - 21:00 Meer opdrachten & zichtbaarheid door een eigen en authentieke aanpak op LinkedIn…

Op zoek naar een Online Marketeer?

Sales Marketing Group koppelt je aan de allerbeste freelancers.