De Sales Marketing Group organiseert maandelijks Inspire & Connect. Deze netwerkavond staat volledig in het teken van het delen van vakkennis en het ontmoeten van collega (freelance) marketeers. Deze keer stond de avond in het thema van startende freelancers. Suzanne Peters is geen starter meer, maar was toch erg geïnteresseerd. Hoe vond ze de avond?

Nieuwe locatie voor de Inspire & Connect

Door het grote aantal aanmeldingen voldeed onze gebruikelijke locatie niet meer. We kwamen voor het eerst bij elkaar in De Kalkovens in Huizen. Een prachtig authentiek gebouw aan het water met voldoende parkeergelegenheid naast de deur.

LinkedIn-tips van Dolf Kos

De avond begon met maar liefste 62 LinkedIn-tips van Dolf Kos. In een uur tijd gaf hij talloze tips om onze zichtbaarheid op LinkedIn te verhogen. Dolf heeft ontzettend veel ervaring op LinkedIn en weet wat werkt en wat niet. De lezing had ik zelf al een keer eerder bijgewoond, maar dat was geen probleem. Omdat het zo veel verschillende tips zijn, prik je er iedere keer wel iets uit dat op dat moment voor jou interessant is. Wil je Dolfs tips nog horen? Houd ons dan goed in de gaten, want de lezing wordt geregeld gegeven.

smg inspire and connect

Met z’n allen eten

Na de lezing van Dolf Kos stond er een heerlijk buffet op ons te wachten. Smullend van mijn bieten-risotto raakte ik aan de praat met de mensen die bij me aan tafel zaten. Marketeers, specialisten en recruiters. Het was een leuk moment om ideeën te wisselen en elkaar beter te leren kennen. Een gesprek is gemakkelijk gestart door de ongedwongen sfeer die er hangt.

Het succes van Nikon

Riff kreeg van Nikon de opdracht om een community te bouwen die blijft groeien. We werden meegenomen in de aanpak van Riff om dit te realiseren. Aan de hand van mooie praktijkvoorbeelden zagen we hoe de groei van de community is ontstaan en op welke manier gebruikers actief bijdragen. Door foto’s te delen en ‘how to’ vragen te stellen is deze Nikon community uitgegroeid tot een hechte gemeenschap met een hoog interactief niveau.

Is agile een hype?

Agile staat voor wendbaar zijn, om zo sneller in te kunnen spelen op veranderingen in de markt. Door effectief te prioriteren en te structureren sluit je beter aan op de behoeftes van de klant en dat levert meer resultaat op. Agile kun je toepassen met scrum, maar het kan ook op andere manieren worden toegepast. Hans Gremmen ging de interactie met het publiek aan en bracht zijn lezing met veel humor. Na afloop kwam ik tot de conclusie dat agile werken geen hype is maar een absolute noodzaak voor organisaties die het versnelde tempo van hun consument willen bijbenen.

Lekker netwerken en naborrelen

Bij Inspire & Connect is er ook altijd ruimte om de andere aanwezigen beter te leren kennen. Dat doen we tijdens de borrel. Met meer dan zeventig aanwezigen waren er genoeg mensen waar je even een praatje mee kunt maken. De avond vliegt voorbij en voor ik het weet is het al tijd om naar huis te gaan. Thuis bekijk ik mijn nieuwe connecties via LinkedIn en geniet ik na van de foto’s en verhalen die overal worden gedeeld onder de noemer #smginspire. De leukste post ontvangt een prijs, erg benieuwd wie het deze keer wordt.

Op naar de volgende Inspire & Connect! Wil je daar ook bij zijn? Bekijk dan de events en meld je aan! Deelname is gratis.

 

Foto’s: Shanna Bozuwa

Suzanne Peters

Suzanne Peters is een enthousiaste copywriter met oog voor de lezer. Ze weet als geen ander hoe een tekst gelezen wordt en wat de drijfveren van ondernemers zijn. Zo brengt ze een boodschap over die aanzet tot beweging. Ze heeft ze ervaring op het gebied van content marketing, SEO en social media. Er staan meer dan twintig boeken op haar naam, waarvan er twee genomineerd zijn voor ‘Het beste romantische boek’ van het jaar.

Lees ook

Suzanne

Author Suzanne

More posts by Suzanne

Laat een bericht achter