Na de succesvolle eerste kennissessie op 11 april, was het vorige week tijd voor de tweede bijeenkomst van Sales Marketing Group. Niet één, maar twee interessante onderwerpen stonden er op de agenda: call tracking en het ROPO-effect (Research Online Purchase Offline). En dat de vorige sessie een succes was blijkt wel: ruim twee keer zoveel deelnemers meldden zich 23 mei in Huizen voor de tweede bijeenkomst van SMG.

De kennissessies van Sales Marketing Group worden elke maand georganiseerd om nieuwe online marketing kennis op te doen, te delen en om te netwerken met andere SMG’ers, bedrijven en online marketing specialisten. Elke maand staat er een ander onderwerp centraal, waarvoor we een professional uitnodigen om zijn/haar kennis, ervaring en expertise te delen.

Call tracking: het verhaal van AdCalls

Veel bedrijven gebruiken Google AdWords om meer bezoekers te trekken. Maar wat ze daarbij vaak vergeten, is dat er ook veel leads via de telefoon binnenkomen. Realiseer je je dit niet? Dan laat je veel kansen liggen. Tot wel zo’n 70% volgens spreker Patrick Roebersen van AdCalls. Tijdens zijn presentatie laat hij zien dat bedrijven onterecht soms denken dat hun keywords niet ranken in AdWords, met als gevolg dat ze deze zoekwoorden niet langer gebruiken in campagnes. “Maar”, vertelt Roebersen: “het kan heel goed dat deze keywords juist wél heel goed werken, en ze je telefoontjes opleveren. Sluit je deze zoekwoorden uit, dan verdwijnen die telefoongesprekken, en daarmee leads, ook.” Met de call tracking technieken van AdCalls kun je met een relatief kleine investering organisch én betaald verkeer beter meten en daardoor ook beter optimaliseren.

 

Meer weten? Kijk op de website van AdCalls.

Het ROPO-effect: het verhaal van Adwise

Uit het voorstelrondje voor de sessie bleek dat veel deelnemers vandaag speciaal voor deze sessie naar Huizen zijn gekomen. Het ROPO-effect is namelijk iets waar vrijwel iedere winkelier met zowel een webshop als een fysieke winkel mee te maken krijgt. Bovendien is de prijswinnende case die besproken werd voor iedere online marketeer een fantastische inspiratiebron. Het ROPO-effect is bij veel marketeers wel bekend: consumenten doen hun research online, maar gaan vervolgens naar de fysieke winkel om het product te kopen. En dat is natuurlijk ontzettend vertekenend voor je conversiecijfers. Thijs Wolbers is hoofd E-commerce & Digital strategist en samen met zijn team bij Adwise heeft hij een oplossing bedacht om het ROPO-effect te meten. Een case die het bedrijf veel prijzen en vernoemingen heeft opgeleverd, en waar zelfs Google trots op is.

In deze video ontdek je in een notendop wat de case inhoudt:

Meer weten? Kijk op de website van Adwise.

Net als vorige maand, kregen we veel leuke reacties van de deelnemers op de presentaties en de organisatie van de avond. De sessies waren inspirerend en er werden dan ook volop vragen gesteld. Op de afsluitende netwerkborrel werd nog uitgebreid nagepraat over call tracking en het ROPO-effect.

Ook meedoen?

Wil je ook een keer aanwezig zijn bij een INSPIRE & CONNECT van Sales Marketing Group, als deelnemer of als spreker? Dat kan! Je kan je aanmelden via Meetup.

De eerstvolgende bijeenkomst is op 20 juni 2018. Deze kennissessie staat in het teken van internationale marketing met een focus op Duitsland en België. Interessant voor jou? Meld je aan en hou onze website in de gaten voor meer informatie.

Recente posts

Events

INSPIRE & CONNECT: Whatsnext pak jij je kansen?

18:00 - 22:00 Tijdens de Inspire & Connect leer je de SMG-Partners, opdrachtgevers en freelancers…
Events

INSPIRE & CONNECT: Online leadgeneratie

18:00 - 21:00 Tijdens Inspire & Connect leer je SMG-Partners, opdrachtgevers en freelancers kennen én…
Events

Save the date

Stay Tuned!
Als zzp'er pensioen opbouwen
Blog

Als zzp’er pensioen opbouwen

Net als iedere Nederlander heb je recht op AOW zodra je de AOW-leeftijd bereikt. Maar…

Dolf Kos

Dolf heeft veel ervaring op meerdere niveau’s bij verschillende organisaties met het toepassen van effectieve marketing strategieën. Ook heeft hij ruim 16 jaar ervaring in marketing, sales, management, hrm en finance.

Immelda Oord

Author Immelda Oord

Dit is een korte biografietekst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi bibendum erat metus, eget faucibus orci varius non. Maecenas nec consequat ex, sit amet vulputate nisl.

More posts by Immelda Oord

Laat een bericht achter