Skip to content

Martijn Licht.

Sales & E-commerce manager

Inzetbaar als:

  • Marketing Manager / Director
  • Marketing Team Lead
  • E-commerce Manager
  • Business Development Manager
  • General Manager
  • Brand & Category Manager

 

Martijn Licht

Skills

Als E-commerce Manager bij mij o.a. terecht voor:

 

  • Ontwikkelen van nieuwe en innovatieve proposities
  • Revitaliseren van merken en merkbeleving
  • Coördineren van NPD-trajecten
  • Verhogen winstgevendheid webshop
  • Ontwikkelen van online / E-business strategieën
  • Online conversie optimalisatie (CRO)
  • Convergentie en optimalisatie-slagen inzet online en offline

 

Wat is jouw toegevoegde waarde?

 

‘’Vanaf scratch een innovatieve business kunnen opzetten. Ik durf een concept te bedenken en te vermarkten.’’ Tevens heb ik, mede dankzij mijn eigen ondernemerschap, een zeer praktische business sense ontwikkeld: ideeën zijn leuk, maar bottom line moet er ook geld worden verdiend. De valkuilen bij het daadwerkelijk groeien en het zeker stellen van de continuïteit van een business zijn mij bekend.

Persoonlijk verhaal

Mijn grootste ‘energieboost’ krijg ik van het betreden van ongebaande paden. Ik houd ervan om buiten de bekende kaders te denken en innovatieve strategieën te ontwikkelen.

 

Goede voorbeelden hiervan uit mijn loopbaan zijn: de lancering van een waterdicht scheerapparaat in mijn functie als Interim Brand Marketeer Braun bij Procter & Gamble. Destijds één van de eerste op de markt en wellicht nog gewaagder om het product te positioneren als scheerapparaat voor het lichaam en het gezicht. Zeker vanuit het oogpunt van de toch wat preutsere Amerikanen, die moeite hadden met het inzicht dat mannen meer scheren dan alleen hun gezichtsbeharing. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een productcategorie die niet meer weg te denken is binnen het huidige assortiment van scheerapparaten.

 

Een ander voorbeeld is de creatie van een nieuwe categorie onderkleding voor mannen. Tien jaar geleden was er nog geen onzichtbaar, strak en lang genoeg shirt voor onder een overhemd. Dit gemis was de start van mijn bedrijf: ‘Noshirt’. Het ‘no’shirt was absoluut een nieuwe categorie in ‘’the men’s wardrobe”, met heel veel volgers, na-apers en copycats. ‘’Geweldig om zo’n innovatief product succesvol in de markt te zetten’’. En met Noshirt waren we in 2008 één van de eerste webshops in herenondermode.

 

Daarnaast heb ik ook in food, samen met gerenommeerde merken, een aantal mooie, succesvolle initiatieven mogen lanceren. En recentelijk nog een wereldspeler in PPE (personal protection equipment) mogen begeleiden met hun eerste e-commerce initiatieven, waaronder de inzet van marktplaatsen zoals Amazon.

Martijn is:

  • Analytisch
  • Loyaal / betrokken
  • Initiatiefrijk
  • Een strategisch denker
  • In staat samenhang te zien (Helicopterview)
  • Inventief
  • In staat Servant Leadership toe te passen
  • Empatisch

 

“Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd al kreeg. Voor radicale groei moet je dingen radicaal anders (durven) doen. Data in combinatie met ‘common sense’ zijn daarbij richtinggevend.”

Wat anderen zeggen over Martijn.

Martijn is een marketingman pur-sang. Creatief, communicatief sterk en erg goed in het uitzetten van plannen. Houd het doel goed in het vizier en zorgt er strategisch voor dat de doelen ook worden behaald. Hij is sociaal, enthousiast, kritisch en een fijn persoon om mee te werken.
Founder
Plein Publique
Ik heb het afgelopen jaar met veel plezier met (en voor) Martijn bij Noshirt gewerkt. Al vanaf de eerste dag heeft hij mij met zijn kennis en enthousiasme compleet wegwijs gemaakt in de wereld van Noshirt. Met name op het gebied van productkennis, maar zeker ook op andere zaken, onder andere ten behoeve van onze klantenservice heb ik enorm veel van hem geleerd. Daarnaast ben ik altijd onder de indruk geweest van Martijn zijn kennis en capaciteiten op het gebied van (online) marketing en zijn creatieve bijdrage aan de groei van het bedrijf en het merk Noshirt. Ook zijn interesse in de omgeving, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak, maakt van Martijn een zeer fijne collega om mee én werkgever om voor te werken.
Business Manager
Noshirt
De samenwerking met Martijn ervaar ik altijd als pittig en prettig. Dit komt doordat Martijn het uiterste uit een samenwerking weet te halen. Hij heeft een hele sterke visie en mening op marketinggebied en zoekt mensen en partners met wie hij kan sparren en uit kan dagen om samen het beste resultaat te bereiken. Martijn communiceert direct en helder, maar verliest nooit de (werk)relatie uit het oog. Ik kijk uit naar onze volgende klus samen.
Client Services Director
Giesbers Retail

Vragen? Of benieuwd wat deze professional voor u kan betekenen?

Neem dan nu contact op.

Stuur mij een uitgebreid cv van deze Expert.