Martijn Licht.
Sales & E-commerce manager
Inzetbaar als:
- Marketing Manager / Director
- Marketing Team Lead
- E-commerce Manager
- Business Development Manager
- General Manager
- Brand & Category Manager

Skills
Als E-commerce Manager bij mij o.a. terecht voor:
- Ontwikkelen van nieuwe en innovatieve proposities
- Revitaliseren van merken en merkbeleving
- Coördineren van NPD-trajecten
- Verhogen winstgevendheid webshop
- Ontwikkelen van online / E-business strategieën
- Online conversie optimalisatie (CRO)
- Convergentie en optimalisatie-slagen inzet online en offline
Wat is jouw toegevoegde waarde?
‘’Vanaf scratch een innovatieve business kunnen opzetten. Ik durf een concept te bedenken en te vermarkten.’’ Tevens heb ik, mede dankzij mijn eigen ondernemerschap, een zeer praktische business sense ontwikkeld: ideeën zijn leuk, maar bottom line moet er ook geld worden verdiend. De valkuilen bij het daadwerkelijk groeien en het zeker stellen van de continuïteit van een business zijn mij bekend.
Persoonlijk verhaal
Mijn grootste ‘energieboost’ krijg ik van het betreden van ongebaande paden. Ik houd ervan om buiten de bekende kaders te denken en innovatieve strategieën te ontwikkelen.
Goede voorbeelden hiervan uit mijn loopbaan zijn: de lancering van een waterdicht scheerapparaat in mijn functie als Interim Brand Marketeer Braun bij Procter & Gamble. Destijds één van de eerste op de markt en wellicht nog gewaagder om het product te positioneren als scheerapparaat voor het lichaam en het gezicht. Zeker vanuit het oogpunt van de toch wat preutsere Amerikanen, die moeite hadden met het inzicht dat mannen meer scheren dan alleen hun gezichtsbeharing. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een productcategorie die niet meer weg te denken is binnen het huidige assortiment van scheerapparaten.
Een ander voorbeeld is de creatie van een nieuwe categorie onderkleding voor mannen. Tien jaar geleden was er nog geen onzichtbaar, strak en lang genoeg shirt voor onder een overhemd. Dit gemis was de start van mijn bedrijf: ‘Noshirt’. Het ‘no’shirt was absoluut een nieuwe categorie in ‘’the men’s wardrobe”, met heel veel volgers, na-apers en copycats. ‘’Geweldig om zo’n innovatief product succesvol in de markt te zetten’’. En met Noshirt waren we in 2008 één van de eerste webshops in herenondermode.
Daarnaast heb ik ook in food, samen met gerenommeerde merken, een aantal mooie, succesvolle initiatieven mogen lanceren. En recentelijk nog een wereldspeler in PPE (personal protection equipment) mogen begeleiden met hun eerste e-commerce initiatieven, waaronder de inzet van marktplaatsen zoals Amazon.
Martijn is:
- Analytisch
- Loyaal / betrokken
- Initiatiefrijk
- Een strategisch denker
- In staat samenhang te zien (Helicopterview)
- Inventief
- In staat Servant Leadership toe te passen
- Empatisch
“Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd al kreeg. Voor radicale groei moet je dingen radicaal anders (durven) doen. Data in combinatie met ‘common sense’ zijn daarbij richtinggevend.”
Wat anderen zeggen over Martijn.
Vragen? Of benieuwd wat deze professional voor u kan betekenen?
Neem dan nu contact op.