Erik Lodenstein, Online Marketeer en Media Buyer

Erik Lodenstein

Online Marketeer / Media Buyer
Met focus op Performance en Online Advertising

 

Inzetbaar als:

  • Traffic Specialist
  • Digital Marketeer
  • Online Marketeer
  • Team Lead
  • Social Media Marketeer
  • Advertising Specialist
  • Social Activation Specialist
  • Affiliate Marketeer
  • Performance Marketeer
  • Publisher Director
  • Media Buyer

Locatie: Op locatie, vanuit huis en in heel Nederland

Beschikbaarheid: 32 uur per week

Als Online Marketeer en Media Buyer kun je bij mij o.a. terecht voor:

  • Performance Based Marketing en Advertising
  • Social Marketing en Advertising, (Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • Engagement Marketing – Co-creatie campagnes, Social Contests, Gamification –
  • Merkactivatie
  • Native Advertising
  • Affiliate Marketing – Feed Management, Loyalty Programs –
  • Lead Generatie – Direct Response, Joint Promotions, Multi Client –
  • Social Shopping – Engagement, Customer Journey, Loyalty –
  • Publisher Management en Strategie

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Mijn kracht ligt in Performance Based Marketing, of wel het snel laten groeien van de resultaten, bedrijven helpen met strategie en uitvoering om snel tot resultaat te komen.

Zo heb ik bij ‘Sendt Online Marketing’ vanaf scratch de online traffic kanalen mogen onderzoeken, inrichten en opbouwen. Diverse kanalen waaronder Facebook/Instagram, Google Ads, Native (Taboola/Outbrain) zijn hierdoor uitgegroeid tot succesvolle volwassen kanalen. De ratio kosten versus opbrengst is winstgevend, zodat de kanalen duurzaam bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen.”

Certificaten:

  • Situational leadership (5 dagen training in Stockholm door Mercuri)
  • Gedurence mijn loopbaan vele doel- en praktijkgerichte seminars en kennissessies (o.a. FaceBook, Google en Taboola)
  • Google Ads Display
  • Google Analytics

Persoonlijk verhaal

Performance Marketeer, Media Buyer en Team Manager

Als Online Marketeer en momenteel Media Buyer begeef ik mij vaak op het snijvlak van generalist en specialist. Door de jaren heen ben ik enerzijds met veel aspecten van Online Marketing diepgaand aan de slag geweest, anderzijds ben ik als Performance Marketeer over de volle breedte van Online Marketing inzetbaar, alsmede coördinerende taken en het leidinggeven aan teams.

Mijn loopbaan is van start gegaan bij het Utrechts Nieuwsblad, via die rol ben ik terecht gekomen bij Ebay. Daar kwam ik in 2000 voor het eerst in aanraking met online; de sfeer en dynamiek beviel zo goed, dat het hongerig maakte naar meer. Aan die wens kon ik 2004 invulling geven, doordat ik als Publisher Director bij Trade Doubler aan de slag kon. Dit was een enorme ervaring omdat TradeDoubler als eerste affiliate netwerk het ware potentieel van affiliate marketing inzag. ‘’Eigenlijk het allereerste begin van wat nu Performance Marketing genoemd wordt’’. TradeDoubler was een snel groeiende internationale speler, in de jaren daarna heb ik pas echt gezien hoe hun business een nieuw tijdperk binnen online heeft ingeluid.

Online Marketing, strategie en uitvoering

Ik heb ervaring met zowel het opstellen van strategische plannen, als de uitvoering hiervan en vind het juist belangrijk om deze twee goed op elkaar te laten aansluiten. Het vinden van de juiste mix aan Online Marketing tools om tot een optimaal resultaat te komen, is voor mij iedere keer weer een uitdaging waar ik blij van word. Ieder bedrijf en iedere situatie is anders en dat vraagt om verdieping en maatwerk. Zo was ik tijdens de crisisjaren (mede)verantwoordelijk voor het opzetten van de startup Bymeez.com, aspecten als content, features, shopping feeds, marketingplan, roadmap en fondsenwerving waren allemaal onderdeel van mijn takenpakket.

En in een eerdere rol heb ik de Nederlandse tak van performance bureau FairEtail mede mogen opbouwen, uiteenlopende taken zoals klantenwerving, campagnemanagement, affiliate marketing en cross- en upselling waren onderdeel van mijn takenpakket.

Alles bij elkaar heeft deze diversiteit aan verantwoordelijkheden mij gebracht waar ik nu ben in de online wereld.

Kenmerkend voor jouw werkwijze

’Ik vind het altijd erg belangrijk om snel inzicht te krijgen in de huidige situatie, noem het maar een nul-meeting’’. Met deze informatie is het ook vaak mogelijk de oorzaak helder In kaart te brengen van de huidige stagnering, of haperingen in omzet en/of proces.

Vervolgens zal eerst aandacht geschonken moeten worden aan het zogenaamde ‘laaghangend fruit’. Daarna zal het mijn uitdaging zijn de juiste afstemming te vinden tussen korte en lange termijn doelstellingen, gericht op een duurzame bedrijfsvoering.

Erik is:

  • Creatief
  • Resultaatgericht
  • Gedreven
  • In staat mensen te verbinden
  • Een aanpakker

Quote:
"Ik ga altijd op zoek naar de beste resultaten, de scherpste deals en de meest innovatieve en creatieve oplossingen."

Recente berichten van

Sales Marketing Group

Webinar

13 juli | Webinar: Google Analytics

20:00 - 21:00 Krijg meer inzicht in de bezoekers van je website Al je een…
Webinar Inspire & Connect

15 juli | Inspire & Connect LIVE: Awardwinning case Dutch Search Awards

20:00 - 21:00 Recordaantal verkochte seizoenkaarten door de combinatie van data, creativiteit en gepersonaliseerde campagnes…
Google Ads Training
Webinar

20 juli | Webinar: Google Ads Basistraining

20:00 - 21:00 Hoe zet je een goede Google Ads campagne op! Google Ads (vroeger…
Webinar Inspire & Connect

29 juli | Inspire & Connect LIVE: Haal het maximale uit Google’s AI met behulp van Ads Scripts

20:00 - 21:00 Profiteer maximaal van Google’s AI door het ‘on track’ te houden met…

Op zoek naar een Online Marketeer?

Sales Marketing Group koppelt je aan de allerbeste freelancers.