Edward O’Breen

Customer Experience Manager & Data Science Analyst

 

Inzetbaar als:

  • Omnichannel Marketeer
  • Customer Experience Manager
  • Strategy Manager
  • Strategisch Marketeer
  • Business Analyst

Locatie: Op locatie vnl. Randstad en vanuit huis

Beschikbaarheid: 32 uur per week

Als Customer Experience Manager en Data Science Analyst kun je bij mij o.a. terecht voor:

  • Customer Experience onderzoek
  • Customer Journey onderzoek
  • Data analyse en Business Intelligence
  • Klantgerichter maken bedrijf op basis van insights en data
  • Koppeling maken tussen IT en Business.

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Het vertalen van data en insights naar werkbare informatie, die aansluit bij de doelgroep binnen een bedrijf en functioneel is. Daarnaast geeft inzicht in zo veel data mij ook de mogelijkheid om de belangen van directie, management en operationeel leidinggevenden samen te brengen.

Softwarekennis

  • Google Analytics & Google Adwords
  • Business Intelligence: Microsoft Power BI & Tableau
  • WordPress
  • SEMrush

Persoonlijk verhaal

Als marketeer stel ik mij altijd ten doel het bedrijf succesvoller te maken. Het is mijn ambitie om een bedrijf naar een hoger niveau te tillen en zo meer groei mogelijk te maken. Daarnaast heb ik veel aandacht en zorg voor het klantgerichter maken van bedrijven.

Door expansie worden bedrijven al gauw ingewikkelder en wordt er vaak te veel focus gelegd op de interne organisatie en te weinig aandacht voor de klant.

Via Customer Experience en Customer Journey onderzoek breng ik de verbetermogelijkheden in kaart. Zowel kwalitatief, als kwantitatief onderzoek is hierbij relevant. Met een gedegen onderzoek is het mijn uitdaging om de juiste touchpoints op te pakken om tot een gestroomlijnde Customer Journey en de gewenste klantbeleving te komen

Customer Experience onderzoek

Mijn ervaring is dat organisaties soms zo verweven zijn met hun dagelijkse routine, dat basale fouten aan het zicht onttrokken raken. Tijdens Customer Experience & Customer Journey onderzoek voor een organisatie kwam ik erachter dat de klant van de dienst niet de hoofdgebruiker was. De dienst stond op naam van de klant maar de webdesigner was de dagelijkse gebruiker.

Alle campagnes waren echter op de klant gericht. Op basis van de dashboards en KPI’s leken campagnes zeer effectief en succesvol.

Uit het onderzoek bleek echter dat klanten de e-mails openden en vervolgens doorstuurden naar hun webdesigners omdat de ontvangers niets met de informatie konden doen. Voor de webdesigners was de informatie ook niet relevant. Zowel de klanten als de webdesigners ontvingen dus irrelevante emailberichten. Het openen en doorsturen zorgde wel voor excellente cijfers in de dashboards.

Tevens bevatte de verkooppagina van de dienst (WordPress hosting) verkeerde toezeggingen, waardoor klanten niet passende diensten kochten. Op basis van het onderzoek zijn daarna de website en (e-mail)campagnes aangepast. Klanten bestellen nu een passende dienst en ontvangen de juiste campagnes.

Business Intelligence

Ik volg nu een master Business Intelligence en Big Data. Data en technologie bepalen in grote mate de strategie van bedrijven. Ik ken de commerciële- en serviceprocessen en weet welke sturingsinformatie management en directie gebruiken. Als linking pin tussen de business en IT kan ik zorgen dat organisaties snellere en betere tactische en strategische beslissingen nemen op basis van beschikbare interne en externe data.

Edward is:

  • Commercieel
  • Een strategisch denker
  • In staat de vertaalslag tussen IT en Business te maken
  • Analytisch
  • Gezond nieuwsgierig
  • In staat de ondernemer te begrijpen
  • Ondernemend

Quote:
“Diegene die de waarheid van data verhult begraaft het goud.”

Recente berichten van

Sales Marketing Group

Webinar

13 juli | Webinar: Google Analytics

20:00 - 21:00 Krijg meer inzicht in de bezoekers van je website Al je een…
Webinar Inspire & Connect

15 juli | Inspire & Connect LIVE: Awardwinning case Dutch Search Awards

20:00 - 21:00 Recordaantal verkochte seizoenkaarten door de combinatie van data, creativiteit en gepersonaliseerde campagnes…
Google Ads Training
Webinar

20 juli | Webinar: Google Ads Basistraining

20:00 - 21:00 Hoe zet je een goede Google Ads campagne op! Google Ads (vroeger…
Webinar Inspire & Connect

29 juli | Inspire & Connect LIVE: Haal het maximale uit Google’s AI met behulp van Ads Scripts

20:00 - 21:00 Profiteer maximaal van Google’s AI door het ‘on track’ te houden met…

Op zoek naar een Online Marketeer?

Sales Marketing Group koppelt je aan de allerbeste freelancers.