Alex van Holland

Webanalist / Campagne Manager

 

Inzetbaar als:

  • Webanalist
  • Conversie Optimalisatie Specialist
  • Online Marketeer
  • Campagne Manager

Locatie: Op locatie, omgeving N-H, Z-H, Utrecht en Breda, of vanuit huis

Beschikbaarheid: 32-40 uur per week

Als Webanalist en Campagne Manager kun je bij mij o.a. terecht voor:

  • Gebruik van Google Data Studio (ook geautomatiseerde rapportages)
  • Implementatie van Google Analytics
  • Google Tag Manager instellen en configureren
  • Gedragsanalyse vanuit Google Analytics en Adobe Analytics
  • A/B testen
  • Campagne optimalisatie

Certificeringen

  • Google Partner,
  • Google Ads
  • Google Analytics

Software kennis

  • Google Data Studio
  • Google Tag Manager
  • Adobe Analytics

Kenmerkend voor mijn werkwijze

Het is voor mij altijd erg belangrijk om de achtergrond van de data te kennen. Hoe is de data opgebouwd? Is de data zuiver? En als dat niet inzichtelijk is, dan kan ik het beter zelf opzoeken, om te voorkomen dat ik conclusies trek op basis van verkeerde informatie.

Een eenvoudig voorbeeld is: Als gegeven in een conversieoptimalisatie-case wordt mij een CTR van 50% genoemd. Dan vraag ik mij af, hoe groot was de steekproef? Was deze representatief?

“Bij het interpreteren van data heb ik altijd veel aandacht voor randvoorwaarden, context en benchmarks. Op die manier kun je pas echt zuivere conclusies trekken.”

Persoonlijk verhaal

Ik ben een enthousiaste data gedreven Online Marketeer. Mijn Account Manager’s rol heb ik al ruim
een decennium achter mij gelaten. Maar daar lag wel de basis om meer inzichten uit data te willen
halen. Vervolgens heb ik een brede online marketing opleiding – LECTRIC Next Marketeer B – gevolgd
en van daaruit heb ik mijn online loopbaan invulling gegeven. Na verloop van tijd heb ik mij vooral
gespecialiseerd op het gebied van data-analyse en conversie optimalisatie.

Webanalyse

“Met mijn expertise op het vlak van data-analyse heb ik bij BMW ervoor mogen zorgen dat online datarapportages inzichtelijk werden voor alle afdelingen. Bij de KvK lag de nadruk op het inzichtelijk maken van online bezoekersgedrag.”

Campagne optimalisatie

Campagnes opzetten en ‘maandelijks’ beheer doe ik momenteel op dagelijkse basis voor mijn eigen klanten. Een beetje trots ben ik wel op de tooling, die ik m.b.v. Google Ad Script zelf heb ontwikkeld voor geautomatiseerd Campagne Management. Het stelt mij in staat om klanten kosten-efficiënt en meer met lange termijn strategie van dienst te zijn.

Mijn toegevoegde waarde

“Mijn ervaring is, dat veel organisaties ontzettend veel data hebben. Deze data gebruik ik graag voor twee doeleinden: enerzijds om campagnes te optimaliseren en bij te sturen, anderzijds om leesbare, begrijpelijke informatie en rapportages voor diverse doelgroepen te creëren. Het is vaak belangrijk om stakeholders proactief te informeren, dan is het wel noodzakelijk om vooraf goed te bedenken welke informatie relevant is en hoe het rapporteren een doorlopend proces kan blijven.”

Daarnaast is het voor mij een aandachtspunt om rapportages zo te ontwikkelen dat deze ook functioneel zijn om strategische inzichten te verkrijgen en langere termijn beslissingen te kunnen nemen. In de rol van Campagne Manager zet ik graag zelf deze strategische lijn uit en als Data Analist lever ik hier graag mijn bijdrage aan met heldere rapportages.

Alex is:

  • Analytisch
  • Resultaatgericht
  • Een teamplayer
  • Betrokken
  • Enthousiast

Quote:
“Ik ben pas echt tevreden als klanten niet willen dat ik wegga en data voor iedere gewenste doelgroep tot heldere, nuttige informatie is omgezet”

Recente berichten van

Sales Marketing Group

Eerdere evenementen

13 mei | Inspire & Connect LIVE: Webinar LinkedIn training

20:00 - 21:00 Leer hoe jij je online zichtbaarheid kunt vergroten met LinkedIn LinkedIn biedt…
Kevin Ruhe DDMA
Eerdere evenementen

20 mei | Inspire & Connect LIVE: E-mail content training

20:00 - 21:00 E-mail content training: leer hoe jij meer opens en meer kliks kunt…
Pinterest training
Eerdere evenementen

27 mei | Inspire & Connect LIVE: Pinterest en E-commerce

20:00 - 21:00 Hoe zet je Pinterest in als verkoopkanaal? Pinterest is een visuele zoekmachine…
Webinar Inspire & Connect

3 juni | Inspire & Connect LIVE: Veilig en slimme activaties via QR

20:00 - 21:00 Leer hoe je QR kan gebruiken om te verbinden met consumenten in…

Op zoek naar een Online Marketeer?

Sales Marketing Group koppelt je aan de allerbeste freelancers.