8
juli

20:00 – 21:00

Zo krijg jij meer controle en inzicht in Google Shopping campagnes

Tijdens deze sessie leer je als online marketeer, SEA-specialist of Ecommerce manager hoe je stappen kan maken in het maximaliseren van je winst uit je Google Ads campagne. Het standaardmodel binnen SEA, zeker binnen E Commerce, is omzetmaximalisatie o.b.v. een minimale ROAS (Return On Ad Spend). Voor iedere euro in Google Ads wil je er x euro aan omzet voor terug hebben. Echter niet ieder product heeft dezelfde marge of hetzelfde retourpercentage. 

Door inzichten te krijgen in welke producten onder de streep meer opleveren en hier vervolgens op te gaan sturen, kun je meer uit je campagnes halen. Dit klinkt heel logisch maar in de praktijk blijkt het toch vaak lastig om de juiste data bij elkaar te krijgen. Deze sessie zal je daarom concrete handvatten geven in hoe je databronnen kan gebruiken om tot betere beslissingen te komen, en hoe je de campagnes kan aanpassen om je winst te maximaliseren.

Nu inschrijven

Zo verloopt de training

Aan het begin van de training laten we je te zien wat de valkuilen zijn van een omzet gebaseerde strategie en van een aantal winstmaximalisatie strategieën. De voor en nadelen van de verschillende strategieën die je kan toepassen komen hier aan bod. Vervolgens vertellen we je hoe je de data op de juiste manier kan ontsluiten. Ten slotte gaan we in op hoe je de juiste sturing op de nieuwe inzichten kan geven.

Resultaten van de training 

Je leert hoe je:

  • Hoe je slim data kan ontsluiten vanuit verschillende systemen, zodat je extra inzichten uit je campagnes kan halen.
  • Hoe je de winstdata weer terug naar je Google Ads account kan sturen.
  • Hoe je de Google Ads campagnes zo kan instellen zodat je op winst i.p.v. omzet kan sturen.

Over de trainer

Alex van de Pol is Digital Marketing Evangelist bij Adchieve. Alex werkt inmiddels 5 jaar in search marketing. Zijn specialisatie ligt in de retail en travel branche. Hierdoor heeft hij veel ervaring met dynamische datagedreven campagnes. Veel van de methodes die aan bod komen tijdens dit webiniar heeft Alex zelf mede ontwikkeld en toegepast.

Als Evangelist is Alex het gezicht van de organisatie en vanuit die functie promoot hij de nieuwste mogelijkheden op het gebied van online marketing zowel intern als extern, zoals tijdens dit webinar. Hiervoor was Alex automation consultant bij Adchieve waarin hij klanten adviseerde hoe ze hun campagnes verder kunnen automatiseren en optimaliseren. Tevens heeft Alex 2 jaar namens Google honderden startende adverteerders ondersteund met hun Google Ads campagnes.

Voor wie is deze training geschikt?

De training is bedoelt voor online marketeers, e-commerce managers en SEA-specialisten met de minimale basiskennis van Google Ads en Google Shopping.

Praktisch

Meld je aan via Eventbrite. Je zult van ons een url ontvangen waarmee je het deze Inspire & Connect LIVE kan volgen. 

Datum: 8 juli 2020
Tijd: 20.00-21.00

Nu inschrijven

Vragen?

Voor een antwoord op al je vragen over  SMG Academy of andere events van SMG kun je mailen naar info@salesmarketinggroup.nl.
We horen graag van je!

Martin

Author Martin

More posts by Martin