27
januari

20:00 – 21:00

Ontdek hoe je met additionele datapunten en tooling eenvoudig veel meer rendement uit je bestaande feed management infrastructuur haalt.

Dit webinar is bedoeld voor eCommerce professionals (management en marketeers) die het rendement van datafeed campagnes willen verbeteren. Het gaat hierbij om online advertentiecampagnes voor fysieke retail.

Alle feed marketing campagnes op CPC basis (Google Shopping, Bing Shopping, prijsvergelijkers en Marktplaats) kenmerken zich door een groot aantal producten die wel kosten, maar geen omzet met zich meebrengen en door een klein aantal producten die heel winstgevend zijn. Doordat onvoldoende inzicht is in het rendement van de individuele advertenties, is niet zichtbaar welke dit zijn en worden kansen onvoldoende benut en worden bleeders niet op tijd gesignaleerd. Kortom, er wordt veel geld verspild.

De top 50 van de Twinkle 100 heeft tooling, data en expertise in huis waarmee ze dit wel kunnen. Hun resultaten zijn er ook naar. Tijdens het webinar krijg je te zien hoe je dezelfde resultaten kunt halen, zonder de inspanningen en investeringen van de grote webshops.

Nu inschrijven

Zo verloopt deze training

Tijdens het webinar krijg je inzicht in de datapunten waarmee je veel meer rendement uit je campagne kunt halen. Je zal ook zien wat voor rules je hiervoor kunt maken. We zullen het hebben over hoe je de campagnes dynamisch en data-driven aan kunt sturen. We gaan ook in op hoe je op ROAS en POAS kunt sturen. En uiteindelijk gaan we ook in op de manier waarop je geautomatiseerd op productniveau CPC biedingen kunt doen voor Google en BIng Shopping, Beslist en Marktplaats.

Resultaten van de training 

Na het webinar weet je:

  • welke datapunten essentieel zijn als je feed marketing campagnes wilt sturen
  • welke mogelijkheden er zijn als je op ROAS of POAS wilt sturen
  • hoe je op productniveau kunt meten en sturen
  • hoe je het rendement uit de bestaande campagnes eenvoudig met 30% kunt laten stijgen

Over de trainer

Uriel Ballast is een ware feed goeroe. Hij snapt dat je tegenwoordig veel moet investeren om klanten te verleiden je product te kopen. Een bezoekje op een vergelijkingssite, een speurtocht op Beslist.nl om het vervolgens op Google Shopping aan te schaffen… Wat is het echte rendement van je online marketing op die kanalen, wat levert iedere advertentie echt op en hoe wat moet je doen zodat het rendement stijgt? Uriel geeft jou inzicht met behulp van feedmarketing.

 

Voor wie is deze training geschikt?

Dit webinar is bedoeld voor eCommerce professionals (management en marketeers) die het rendement van datafeed campagnes willen verbeteren. Het gaat hierbij om online advertentiecampagnes voor fysieke retail.

Praktisch

Meld je aan via Eventbrite. Je zult van ons een url ontvangen waarmee je het deze Inspire & Connect LIVE kan volgen. 

Datum: 27 januari 2021
Tijd: 20.00-21.00

Nu inschrijven

Vragen?

Voor een antwoord op al je vragen over  SMG Academy of andere events van SMG kun je mailen naar info@salesmarketinggroup.nl.
We horen graag van je!

Frank

Author Frank

More posts by Frank