19
oktober

16:00 – 18:00

Ondernemen in zwaar weer

Tijdens de online boekpresentatie “From Hero To Zero” interviewt groeiondernemer Kees de Jong de ondernemers Dolf Kos en Ralph van Dam. Beide ondernemers legden hun ervaring in ondernemerschap ten tijde van crisis vast in boekvorm. In deze sessie staat de lancering van Dolf zijn boek From Hero To Zero centraal.

Gedurende het interview wordt dieper ingegaan in de diverse fasen van het ondernemerschap, het ondernemen in zwaar weer en het ondernemerschap een vervolg geven na een faillissement. Dolf en Ralph vertellen hier uitgebreid over en het interview en wordt afgewisseld door korte video’s.

Nu inschrijven

Benieuwd waar het boek over gaat?

De groeifases van een ondernemer: From Hero to Zero.

Dolf Kos heeft niets met auto’s. Toch bouwt hij een bedrijf, waarmee hij uiteindelijk over meer dan tweehonderd voertuigen beschikt. Hij maakt jongensdromen waar door luxe sportwagens, stoere quads en ontzagwekkende tanks te verhuren in kleine tijdseenheden, zodat een ritje daarin voor iedereen betaalbaar wordt. Dolf ziet voortdurend gaatjes in de markt, springt erin en bouwt verder. De omzet groeit, het aantal medewerkers groeit. Soms zo hard, dat het binnen de onderneming bijna niet meer valt bij te benen. Uiteindelijk leidt de onstuimige groei van zijn bedrijf tot een faillissement. From hero to below zero’, concludeert Dolf zelf.

Veel ondernemers vinden hun bedrijf en de problemen die ze onderweg tegenkomen uniek. Dat is een illusie. Veel problemen horen bij een bepaalde grote en een bepaalde groei. Dolf Kos neemt je aan de hand van zijn persoonlijke verhaal mee in de opkomst én de ondergang van zijn bedrijvengroep/ Om je op basis van theorie te laten zien welke problemen onvermijdelijk waren. Maar ook om te vertellen hoe hij zijn problemen het hoofd bood en overwon. Weten dat iets er in een bepaalde fase gewoon bij hoort, is namelijk niet alles geruststellend. Het biedt je ook kansen om (nog) beter te worden dan je bent.

Bestel: From Hero to Zero

De sprekers

Dolf KosDolf Kos heeft bijna twintig jaar ervaring in marketing, sales en management. Hij heeft projecten gedaan voor diverse MKB-bedrijven en multinationals in verschillende sectoren en in tegelijkertijd actief in zijn eigen bedrijven, waaronder Sales Marketing Group, waarin hij freelancers verbindt en versterkt. Hij richt zich altijd op kansen en denkt in oplossingen. Zijn credo? Focus op je tienen! En schrijven van het boek ‘From Hero to Zero’.

 

Ralph van DamRalph van Dam wordt van jongs af aan gedreven door verandering en innovatie. De opkomst van internet in de jaren 90 inspireerde hem om kansen te benutten. Op achttienjarige leeftijd startte hij zijn eerste internetbedrijf. Hij had succes en won verschillende prijzen, Maar hij werd ook belazerd en ging failliet. Over zijn ervaringen als ondernemer schreef hij het boek ‘Langs de afgrond’.

 

Kees de JongKees is ondernemer, investeerder, spreker, mentor en schrijver. Sinds hij samen met zijn compagnon Wout van der Wijk Blauw Research begon, heeft Kees meerdere snelgroeiende bedrijven in binnen en buitenland geleid. Sinds z’n eigen groeiopleiding aan het MIT executive center heeft hij een rare begeestering ontwikkeld om ook andere ondernemers meer aan zichzelf te laten werken. Zijn nieuwste boekje ‘Groter Groeien’, een bundeling van zijn beste columns uit het Financieel Dagblad is nu uit.

Praktisch

Meld je aan via Eventbrite. Je zult van ons een url ontvangen waarmee je het deze Inspire & Connect LIVE kan volgen. 

Datum: 19 oktober 2020
Tijd: 16.00-18.00

Nu inschrijven

Vragen?

Voor een antwoord op al je vragen over  SMG Academy of andere events van SMG kun je mailen naar info@salesmarketinggroup.nl.
We horen graag van je!

Shanice Justus

Author Shanice Justus

More posts by Shanice Justus